«حلقه چهارم ترافیکی» اصفهان به طول ۷۸/۲ کیلومتر در دست احداث است
به گزارش پایگاه خبری فتوح نیوز، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسمزاده 16 مردادماه در آئین بهرهبرداری از پروژه هلال ترافیکی شرق اصفهان اظهارکرد: 1080 پروژه عمرانی در ابعاد مختلف برای شهر اصفهان پیشبینی شده که از این تعداد، ۱۱۴ پروژه شاخص است و میان آنها ۶۰ پروژه با عنوان «بسته پرواز» تا پایان امسال به بهرهبرداری میرسد.
وی با بیان اینکه اصفهان ۴ حلقه ترافیکی دارد، افزود: در گذشته، نجات شهر در احداث حلقه سوم ترافیکی به طول ۴۶ کیلومتر بود و مدیریت شهری در زمانی ۱۵ ساله این حلقه را افتتاح کرد و امروز حلقه چهارم به طول ۷۸/۲ کیلومتر در دست احداث است.
شهردار اصفهان تاکید کرد: این حلقه شامل ۲۸ تقاطع غیرهمسطح است که تاکنون ۱۴ مورد آن احداث شده، همچنین این پروژه بهرهمند از ۴ پل عظیم، ۲۲ زیرگذر و ۴ پل روی رودخانه است.
تلاش مدیریت استان، همافزایی برای تکمیل «حلقه چهارم ترافیکی» است
استاندار اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه هلال ترافیکی شهر چهارمین ابرپروژه اصفهان است که با همافزایی، همدلی و تلاش مضاعف مدیران شهری به بهرهبرداری میرسد، گفت: تلاش مدیریت استان، همافزایی بینبخشی برای تکمیل مسیر ۷۸ کیلومتری حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان است.
مهدی جمالی نژاد تاکید کرد: کشور هماکنون در شرایط سخت اقتصادی و ناترازی آب و برق قرار دارد و چیزی جز همدلی و تلاش نمیتواند به رفع این مشکلات کمک کند.
«حلقه چهارم ترافیکی»، راهکاری اصولی برای کاهش آلایندگی حملونقلی
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر اینکه مدیریت شهری در اصفهان طی همه ادوار، فارغ از سلایق و جریانهای سیاسی همواره مسیر توسعه و حل مشکلات مردم را در پیش داشته و در مجموع، برآیند فعالیتها مثبت بوده است، گفت: جایابیهای اشتباه صنعت پیرامون شهر اصفهان سبب بروز مشکلاتی از جمله آلایندگی هوا شده و علاوه بر این، آلایندگی حملونقل صنعتی نیز ناشی از فعالیت همین صنایع است.
مهدی طغیانی افزود: تسهیل عبور و مرور میتواند به کاهش این آلایندگی حمل و نقلی کمک کند که از جمله راهکارهای آن، تکمیل حلقه چهارم ترافیکی است.
عملیات احداث «هلال ترافیکی اصفهان» بدون حتی یک روز توقف اجرا شد
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان هم اظهار کرد: برای اجرای ۱۴ کیلومتر از ۷۸ کیلومتر حلقه چهارم ترافیکی عملیات خاکبرداری به حجم یک میلیون و ۱۸۵ هزار متر مکعب انجام و این پروژه با ۴۹۰۰ تن آرماتور، ۸۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۱۸۰ هزار تن آسفالت احداث شد.
امیرعباس رحمتی افزود: عملیات احداث پلها و زیرگذرها به موازات جابجایی تأسیسات زیربنایی آب و برق، گاز و… انجام شد تا پروژه در مدت زمانی کوتاهتر به سرانجام برسد.
وی از مهمترین نکات اجرای این پروژه را عدم توقف آن حتی به مدت یک روز و احداث این حلقه ترافیکی بدون توقف ترددها در مسیرهای منتهی به پروژ دانست و گفت: آسفالت به کار رفته در حلقه چهارم ترافیکی از نوع سرباره است که با همکاری شرکت فولاد مبارکه تأمین شد که با کیفیت است و عمری طولانی دارد.
«هلال ترافیکی شرق»، عظیمترین بزرگراه تاریخ شهر اصفهان
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان هم با تاکید بر اینکه «هلال ترافیکی شرق» عظیمترین بزرگراه تاریخ شهر اصفهان از نظر طول، عرض، تعداد پلها، نورپردازی و زیبایی است، گفت: تکمیل این هلال به کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر منجر میشود.
رسول میرباقری افزود: این پروژه با ۶۳۲ هزار کامیون خاکبرداری، ۸۰ هزار متر مکعب بتنریزی و ۱۸۰ هزار تن آسفالت احداث شده و برای آزادسازی مسیر اجرای آن همت و تلاش مضاعفی انجام شده است.
وی با بیان اینکه بهبود وضعیت حمل و نقل و ترافیک، مهمترین اولویت دوره کنونی مدیریت شهری است، تاکید کرد: این بزرگراه با همین هدف ارزشمند در دست اجراست و علاوه بر این، بخش اعظمی از پروژههای ترافیکی در زیر زمین در دست اجرا قرار دارد.
رضا فتوح